بستن

اب بندی نما از جنس سنگ وسرامیک و سیمان با طناب یا بدون داربست در تهران و کرج شمال

آب بندی نمای ساختمان به چه عملی گفته میشود؟

بستن راه نفوذ اب و رطوبت از بیرون ساختمان به طوری که در زمان بارش باران و برف هیچ نمی به داخل ساختمان و پشت سطوح نمای ساختمان نفوذ نکند را اب بندی نمای ساختمان میگوییم.

اب بندی کردن نمای ساختمان توسط انواع چسب های اماده و دست ساز انجام میشود و در اجرا کردن انواع سطوح سنگی و سیمانی و سرامیکی و کامپوزیتی بایک دیگر متفاوت میباشند.

اگر به دنبال عایق کار با تجربه هستید تا دیوارهای ساختمان شما را اب بندی کند میتوانید با شماره 09308877798 تماس بگیرید.

میهن راپل بزرگترین و قدیمی ترین و با تجربه ترین شرکت در ضمینه اب بندی کل سطوح ساختمان میباشد.

اب بندی نمای ساختمان با طناب بدون داربست

ویدیو اجرای ابندی دیوار سیمانی

اب بندی سنگ نما

ابندی سنگ به دلیل ورود نم از بند و ترک های سنگ انجام میشود و از عایق شفاف و بیرنگ استفاده میشود.

مواد بیرنگ ابتدا روی بندهای سنگ زده میشود و در مرحله بعد روی کل سطح زنگ مالیده میشود تا اب و رطوبت به هر دلیلی از سنگ عبور نکنند.

  • قیمت:متری 80 تا 120 هزارتومان

اببندی سیمان نما و کنار ساختمان

اببندی سیمان برای کل نقاط ساختمان به دلیل نشست و کهنه شدن انجام میشود که با ترکیب چسب و پودر سنگ یا رنگ های پلاستیک و اکریلیکی انجام میگیرد.

ابتدا باید مواد اماده شده به صورت سفت داخل درزها زده شود و در مرحله بعدی روی کل دیوار سیمانی چسب زده میشود تا راه ورود اب بسته شود.

قیمت:متری 120 تا 180 هزارتومان

ابندی دیوار و نمای سرامیک ساختمان

یکی از اسان ترین سطوح برای ابندی سرامیک میباشد و کافی است چسب را به صورت اماده روی بندهای سرامیک بکشیم.

چسب های مورد استفاده باید بیرنگ باشد تا ظاهر ساختمان به هم نریزد.

قیمت:متری 50 تا 80 هزارتومان

اب بندی کردن نمای کامپوزیتی ساختمان

اب بندی نمای کامپوزیتی به دلیل خرابی لاستیک های لای سطوح انجام میشود که پس از تخلیه لاستیک های کهنه و اضافی لای کامپوزیت ها را مجدد درزگیری میکنیم.

درزگیری کامپوزیت توسط چسب های پلی اولتان و یا لاستیک های درزگیر انجام میشود.

قیمت:متری 90 تا 130 هزارتومان

ابندی سنگ و سیمان و سرامیک و کامپوزیت نمای ساختمان با راپل
ابندی سنگ و سیمان و سرامیک و کامپوزیت نمای ساختمان با راپل

اب بندی نما با طناب بدون داربست – با راپل

به هردلیلی اگر دیوارهای ساختمان و پنجره های داخل اپارتمانتان دچار نم و رطوبت شد سریعا با شماره 09308877798 تماس بگیرید تا سریعا برای اب بندی نمای ساختمان در محل حضور پیدا کنیم و به شما مشاوره رایگان بدهیم.

دیوارهای ساختمان و پنجره ها به دلیل اینکه بندکشی نامناسبی روی انها صورت گرفته است و یا عمر ساختمان بالا رفته باشد و یا ساختمان نشست کرده باشد دچار ترک و درز میشوند که با یک روش ساده و با استفاده از چسب های عایق میتوان راه ورود نم و رطوبت را بست.

این کار باید از بیرون و توسط راپل کار انجام شود تا هزینه های شما کاهش پیدا کند.

اب بندی نمای ساختمان توسط چسب ها و عایق های رطوبتی انجام میشود که این کار جهت جلوگیری از نفوذ اب به پشت سطوح نمای ساختمان انجام میشود.

اب بندی نما از ورود نم و رطوبت و گرد و غبار و باد های فصلی جلوگیری میکند و همچنین به دلیل چسبناک بودن عایق ها باعث محکم سازی بدنه ساختمان ها میشود.

اجرای اب بندی نمای سنگ و سیمان توسط قلمو ها کوچک و بزرگ انجام میشود و دلیل ان جذب بهتر چسب به سطوح نسبت به قلطک و پیستوله میباشد.

قلطک و پیستوله برای راحت بودن کار میباشد و افراد سریعتر کار خود را پیش خواهند برد ولی قلمو باعث جذب بهتر عایق و چسب به دیوارهای سنگی و سیمانی میشود و سالهای بیشتری روی دیوار باقی میماند.

برای اجرای اب بندی نمای ساختمان از جنس سنگ و سیمان و سرامیک و شیشه و کامپوزیت میتوانید با شماره تلفن 09125846430 تماس بگیرید تا با مشاوره رایگان شما را در عمر عایق کردن دیوارها راهنمایی کند.

اب بندی دیوار ساختمان
اب بندی دیوار ساختمان با طناب

قیمت اب بندی نمای ساختمان

  • قیمت اب بندی نمای سنگی از متری 60 تا 120 هزارتومان میباشد که قیمت قطعی بستگی به حجم و شکل ساختمان شما دارد و به صورت روزانه 3میلیون تومان و به صورت کنترات بسته به هر نمایی از 4میلیون تومان اغاز میشود.

 

  • هزینه اب بندی دیوار سیمانی نما یا کناری ساختمان متری 120 تا 180 هزارتومان قیمت گذاری شده است و قیمت دقیق به میزان خرابی سیمان و حجم اجرای کار دارد و به صورت روزانه راپل کار ها 3میلیون تومان حقوق دریافت میکنند و اجرت به صورت کنترات هم از 5میلیون تومان برای کوچک ترین کار اغاز میشود.

 

  • اجرت ابندی سرامیک نمای ساختمان که فقط بندکشی و ترک ها نیاز به اب بندی دارد از متری 50 تا 80 هزارتومان از طرف صنف راپل کاران قیمت گذاری شده است و به صورت کنترات هم از 4 میلیون اغاز میشود و افراد برای دیوارهای سرامیکی به صورت روزمزد کار نمیکنند و قیمت به صورت پروژه ای گفته میشود.

 

  • دستمزد اب بندی کردن نمای شیشه و کامپوزیت به یک صورت میباشد و به صورت متری از 100 تا 160 هزارتومان قیمت گذاری شده است و حقوق راپل کار به صورت روزانه از 4میلیون میباشد و به صورت کنترات نیز از 6میلیون اغاز میشود.
اب بندی نما در تهران
اب بندی نما در تهران باید اجرا شود.چون نیمی از هزینه های شما را کم میکند.

اب بندی نما با طناب

ابندی نمای ساختمان با طناب یا بدون داربست باعث جلوگیری از صرف هزینه های اضافی میشود و دروقت شما به اندازه 50 درصد صرفه جویی میشود.

اجرای ابندی نما با راپل باعث میشود تا جلو و کنار ساختمان شما اشغال نشود و به راحتی بدون حتی بستن یک اهن روی دیوار کار شما انجام شود.

اجرای اببندی نما اگر با راپل کارها انجام شود خیلی به شما کمک خواهد کرد چون راپلکارها متخصصین شناختن انواع عایق ها هستند و میتوانند در انتخاب یک عایق مناسب به شما کمک کنند همچنین برای اجرای کار دارای تجربه بسیار زیادی هستند.

پس برای اببندی دیوارهای ساختمان داخل شهرهای تهران و کرج یا شمال کشور حتما از راپل کارهایی که با طناب ایمن روی ارتفاعات اویزان میشوند استفاده کنید.

اب بندی نما با طناب
اب بندی نما با طناب در تهران و کرج

 

دلیل اب دادن در نمای سنگ نما:

ورود اب از سنگ نما دلیل کاملا موجهی دارد.

بندکشی نادرست سنگکار یکی از دلایلی است که اب از درون سنگ به داخل ساختمان نفوذ میکند.

دلیل دوم استفاده از سنگ های ارزان و نامناسب که اب را به خود جذب میکنند و پس از مدتی نم و رطوبت را به داخل ساختمان هدایت میکنند.

وقتی سنگ نما را پیچ و رولپلاک میکنید باید روی انها بتونه کاری شود و بندهای ریزش کرده ترمیم گردد.

اگر این کارها انجام نشود اب از همین منافظ به داخل ساختمان نفود خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط به موضوع=  قیمت اب بندی دیوار سیمانی

 

درزگیری سنگ نما
درزگیری نمای ساختمان

 

چسب اب بندی نمای ساختمان

ابتدای کار اب بندی نما شما باید انواع چسب اب بندی را بندانید تا کلا سرتان نرود.

در بازار انواع چسب نانو وجود دارد که قیمت ها و کیفیت های مختلفی دارند.

چسب های اب بندی دو نوع ایرانی و خارجی تشکیل میشوند که سعی کنید اصلا از عایق های ایرانی استفاده نکنید.

چسب های ایرانی برای اب بندی نما:

موادهای و چسب های ساخت ایران ماندگاری بالایی ندارند و میتوانید در حد یک سال روی انها حساب کنید و همچنین قیمت خرید بالایی هم دارند.

ولی نمونه خارجی همین چسب که 10 سال گارانتی هم میدهیم از این مواد های ایرانی ارزانتر هم هستند. این عکس نمونه ای از مواد های ایرانی است.

چسب های ساخت ایران
چسب اب بندی ساخت ایران

چسب های خارجی برای اب بندی ساختمان:

به دلیل تبلیغ از گذاشتن عکس از چسب های مصرفی خود معذوریم ولی ما میتوانیم برای انجام کار ابتدا برایتان نمونه کار بزنیم و پس از تایید شما ادامه کار انجام میشود.

چسب های خارجی قیمت کمتری نسبت به نمونه داخلی دارند و لی کیفیت بسیار بالای دارند.

رنگ این مواد ها شفاف هستند و پس از اب بندی هیچ اثری از چسب روی نمای ساختمان دیده نمیشود. به اصطلاح کریستالی گفته میشود.

نمونه ای از مواد خارجی برای اب بندی سنگ
اب بندی نمای سنگ نما

 

بندکشی و درزگیری سنگ نمای ساختمان

در بیشتر سنگ های نما بندکشی و درزهای موجود درست کار نشده است و باید برای جلوگیری از نفوذ اب به داخل ساختمان از ان محل ها درزگیری انجام داد.

برای این کار باید از بتونه های ترکیبی که میهن راپل به صورت دستی میسازد استفاده کرد تا پس از مدتی دوباره بندکشی از بین نرود.

در بعضی از سنگ ها ترک روی بدنه سنگ به وجود می اید که باید با مواد بیرنگ انرا درست کنیم تا به زیبایی ساختمان لطمه وارد نشود.

قیمت  بندکشی سنگ نما با میهن راپل

قیمت درزگیری سنگ نما که با مواد خارجی انجام میشود به صورت کنترات یا چکی میباشد و پس از بازدید و کارشناسی دقیق نما قیمت اعلام میشود و شما یک نمای ضد اب از میهن راپل تحویل خواهید گرفت.

کمترین قیمت ممکن از 600 تومان اغاز میشود و بعد از توضیحات شما دوستان قیمت اعلام میگردد پس باما در تماس باشید.

درزگیری سنگ نما رومی تراورتن
درزگیری سنگ نما رومی تراورتن

درز بندی نمای سنگ ساختمان

بندکشی انواع سنگ های رومی تراورتن سمیرم با بهترین مواد درزگیری با ضمانت 10 ساله در شرکت میهن راپل نانو هنگام ساختن یک بنا  نوبت به نمای ساختمان است. اگر برای نمای ساختمان از سنگ استفاده می کنید.

دقت کنید که این کار را اصولی و صحیح انجام دهید. زیرا در تمام ساختمان بعد از مدتی که از سنگ کردن نمای ساختمان گذشت درز بین سنگ ها از بین رفته و رطوبت  باران و برف از درز بین سنگ ها به داخل بنا نفوذ می کند.

این اتفاق در بسیاری از ساختمان چه نوساز و چه قدیمی ساز هنگام بارش باران و برف رخ داده و باعث آسیب دیدگی در نمای خارجی و داخلی ساختمان می شود.

بعد از مدتی نیز این رطوبت با اثر گذاشتن بر رنگ دیوارو وسایل منزل باعث ایجاد نمای زشت در ساختمان می شود. علاوه بر این سنگ های نمای ساختمان نیز بعد از مدتی لق شده و می ریزند.

این اتفاق برای افرادی که در این ساختمان سکونت دارند به جز خسارت و پرداخت هزینه های گزاف چیزی به دنبال ندارد.

برای همین است که در هنگام سنگ کردن نمای ساختمان باید ابتدا به فکر درزگیری سنگ نمای ساختمان باشید.

بندکشی سنگ نما رومی
بندکشی سنگ تراورتن با مواد بیرنگ

 بندکشی سنگ چرا انجام میشود؟

اب بندی سنگ نما برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت انجام میشود.

درزهایی که در زمان ساخت ساختمان بین سنگ ها قرار گرفته بعد از مدتی خراب میشود و از جای خود تکان میخورد و باعث این میشود که اب به پشت سنگ و بعد ان به داخل ساختمان نفوذ میکند.

شرکت میهن راپل برای جلوگیری از ورود اب تمام سنگ ها را بهتر از روز اول بندکشی میکند.

بندکشی ستون ساختمان
بندکشی سنگ ستون نما

بندکشی نشدن سنگ نما چه عواقبی دارد؟

باد، باران، برف، گرد و خاک که در بیشتر فصول سال وجود دارند.

اما اگر درزگیری سنگ نما به درستی انجام شود دیگر هیچ یک از این عوامل بر نمای ساختمان تاثیر گذار نخواهد بود.

برای این که بندکشی نمای سنگی به درستی انجام پذیرد باید ابتدا بدانید که از چه نقاطی آب به داخل نفوذ می کند. سپس باید ماده عایق کننده مناسب را تهیه کنید.

آسیب هایی که آب به ساختمان وارد می کند در هنگام سنگ نما کردن ساختمان درزگیری سنگ ها به درستی انجام نشود. بعد از یک باران شدید در هر متر مربع از سطح نما برابر با 10 لیتر آب جذب سنگ نمای ساختمان شما می شود.

اگر جنس سنگ نمای شما تراورتن باشد این مقدار بیشتر می شود. نفوذ باران به سطح نما باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به ساختمان می شود.

درزگیری و بندکشی سنگ در تهران و کرج
بندکشی نما در تهران

 

صدمات بندکشی نکردن سنگ نما

1-آسیب های که به ظاهر نما وارد می شود. مانند شوره زدگی، پوسته پوسته شدن رنگ نما، رشد قارچ ها و کپک ها بر روی نما، ایجاد کثیفی بر روی سنگ نما.

2- صدمات ساختاری که به ساختمان وارد می شود. این صدمات عبارتند از: واکنش سیلیکات قلیایی، یخ زدن و ذوب شدن پی در پی مصالح ساختمانی، کربونیزاسیون، باران های اسیدی، سولفاته شدن، خرد شدن آهن های به کار رفته در اسکلت ساختمان، ایجاد ترک های بسیار که در اثر کم شدن انعطاف ساختمان و افزایش حجم آن پیش می آید..

به چه موادی ضد آب گفته می شود؟

برای اب بندی نمای سنگی باید از مواد ضد آب استفاده نمود. این مواد نسل نوینی از تکنولوژی نانو است. از این مواد برای ضد آب نمودن سطح های بتنی و مصالح ساختمانی استفاده می شود.

این روش جایگزینی بسیار مناسب برای روش های قدیمی است.
در ساخت مواد ضد آب در آب بندی نمای سنگی از طبیعت الهام گرفته شده است.

این محصولات با ایجاد پوششی یک پارچه و غیر قابل نفوذ بر روی هر نوع سطحی از پی تا بام را ضد آب می نماید.

با استفاده از این فناوری که دوستدار محیط زیست بوده و به طبیعت آسیب نمی رساند. تا عمق 2 میلیمتر منافذ بتن، سنگ، سمان و یا هر نوع مصالح ساختمانی دیگر را به صورت 360 درجه ضد آب می نماید.

این تکنولوژی با حفظ ایزولاسیون، و توانایی تنفس سطح و سازه ها و دارا بودن قابلیت خروج بخار آب از هر نوع سطحی به ضد آب کردن سطوح کمک می کند.

در این تکنولوژی بخار آب می تواند از منافذ خارج شود اما ذرات آب نمی توانند به داخل سطح نفوذ کنند.

چگونه بندکشی نمای سنگی انجام می شود؟

اگر نمای سنگی ساختمان شما دچار آسیب دیدگی شود.

باید ابتدا این قسمت های آسیب دیده ترمیم شوند. برای این کار می توان از مصالح ساختمانی متفاوتی بر پایه پلی اورتان و سیلیکون استفاده می شود.

برای این که بین بندهای نمای سنگی را بندکشی کنید باید ابتدا داخل ترک های مویین ایجاد شده را با این مواد پر کرده و سپس سطح نمای سنگی را از این ماده می پوشانند.

این ماده درزگیری نمای سنگی ساختمان را به خوبی انجام می دهد و شما را از تکرار این کار بی نیاز می کند.

از این ماده ضد آب در بیشتر مناطقی که در اکثر مواقع سال بارندگی وجود دارد استفاده می شود. آب بندی نمای سنگی فقط برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان انجام نمی گیرد.

این کار را برای جلوگیری از آلودگی و جرم گرفتن نما نیز انجام می دهند.

 

چه چسب های برای آب بندی نمای سنگی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد:

یکی از مهمترین و پرکاربردترین  چسب ها یی که در این مورد مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت از خود نشان می دهد چسب پلی اورتان است.

این چسب همچنین دارای ویژگی رنگ خوری و سمباده زنی بسیار زیادی نیز هست.
-چسب سیلیکون یکی دیگر از چسب هایی است که در هنگام بندکشی نمای سنگی کاربرد فراوانی دارد.

این چسب همچنین برای چسباندن قطعات شیشه و کاشی، آلومینیوم و سرامیک نیز کاربرد دارد.
-چسب سیلیکون دارای مزایای فراوانی است. از جمله این مزایا می توان به مقاومت بالا در برابرفشار، انعطاف پذیری زیاد، جلوگیری از رشد گیاهان و قارچ ها در لابه لای در بین سنگ اشاره نمود.
– برای پر کردن سطوح مختلفی مانند فاصله میان در و پنجره، ترک های ایجاد شده در دیوارهای گچی، و…. از چسب اکرلیک استفاده می شود.از این نوع چسب همچنین در سطح هایی که شیشه ای و یا چوبی و فلزی است نیز استفاده می شود.
-استفاده از چسب اکرلیک دارای این مزیت است که بدون بو است.

به سرعت در برابر هوا خشک شده و در برابر اشعه یو وی خورشید دارای مقاومت بالایی است.انعطاف پذیری در این چسب نیز آن را برای آب بندی نمای سنگی مناسب کرده است.

مواد درزگیری نما جهان فرود چیست؟

بندکشی کننده های نانو دارای سه ویژگی مهم هستند.
-نانو تکنولوژی هستند و سطوح زیرین غیر آۀی را در سطح مولکولی ضد آب می کنند.
-دوستدار محیط زیست هستند و به صورت محلول در آب استفاده می شوند.
-بر پایه شیمی ارگانوسیلیکون می باشند. و یک ماده واکنشی هستند.

برای همین است که با سطح زیرین واکنش داده و بعد از انجام این واکنش جزئی از ساختار آن می شوند. این امر دوامی طولانی به این ماده می بخشد.
این محلول دارای تائیدیه از آزمایشگاه و سازمان های معتبر بین المللی است.

نصب ایزوگام روی دیوار جانبی

ویژگی های مواد بندکشی سنگ نما

هنگام استفاده از ضد آب کننده برایدرزگیری نمای سنگی  این ماده آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید را از بین می برد.
همچنین این ماده در برابر تغییرات دمایی و باران مقاوم بوده و به دلیل نفوذ ذرات نانو در داخل مولکول های سطح  آن ها را در برابر فرسایش باد مقاوم کرده و قدرت آب گریزی را برای مدت های طولانی حفظ می کند.
نکته مهم در این محلول این است که غیر قابل اشتعال است. به سادگی با یک برس و یا یک غلتک و یا اسپری بدون فشار  بر روی سطح قابل اجرا می باشد. در هنگام به کارگیری این محصول هیچ گونه اقدام حفاظتی لازم نیست.
ایم ماده در آب قابل حل شدن است و یک محلول شفاف به رقیقی آب  تشکیل میدهد. به سادگی با سطوح زیرین پیوند شیمیایی ایجاد کرده و بعد از خشک شدن با ان تطبیق پیدا می کند. برای همین سطح مورد نظر در برابر آب محافظت می شود.

از این محصول در چه مواردی می توان استفاده نمود

کاربرد های عمومی این ماده عبارتند از:

درزبندی نمای سنگی در ساختمان های جدید و یا قدیمی، سطح های موزائیکی، ورقه های سیمانی سقفی، محل های که با بتن مفروش شده است،استخر و سونا و جکوزی، آثار گلی، کاشی و سرامیک، سفال، سنگ های طبیعی و مصنوعی، محل هایی که با آجر بدون حفاظ پوشیده شده اند و مناطق ساحلی.

کاربرد های تجاری این ماده: از این ماده در برج های خنک کننده، تصفیه خانه های فاضلاب، لوله های سیمانی و بتنی، در پله ها، تراورس های خط آهن، تقاطع های غیر هم سطح، در تونل ها، ستون های دریایی، بارانداز و کارخانه کشتی سازی مورد مصرف قرار می گیرد.

 

چرا باید بندکشی نمای سنگی  را انجام داد؟

-به منظور جلوگیری از نفوذ باران و همچنین رطوبت.
-اب بندی نمای سنگی از نفوذ سرما و گرما در فصول مختلف سال به داخل ساختمان جلوگیری می کند.  این کار تا 30 در صد در مصرف سوخت صرفه جویی می کند.
-بندکشی نمای سنگی از شوره زدن سطح نما جلوگیری می کند.
-آب بندی سطح از آلودگی نمای سنگی جلوگیری می کند.
چه موارد را باید در هنگام استفاده از مواد ضد آب در نظر گرفت
-مقدار ایزولاسیون آن در برابر جذب آب
-میزان ایجاد مانع در برابر نفوذ املاح آب به ویژه نمکهای کلر در آب بندی نمای سنگی.
-میزان نفوذ ماده ضد آب در سطوح به اندازه قابل قبولی باشد.
– عدم ایجاد لک در سطوح هنگام استفاده از این ماده.
-دوام طولانی در محیط های قلیایی.
– میزان دوستی آن با طبیعت و عدم خطرات زیست محیطی.
– میزان مقاومت در برابر اشعه یو وی نور خورشید.
این مواد بر دو نوع پوشش دهنده و نفوذ کننده در بازار موجود است.

اب بندی نمای ساختمان با طناب
اب بندی نمای ساختمان با طناب

استفاده از مواد نانو در بندکشی سنگ

پوشش دهنده ها

استفاده از این نوع ماده ضد آب در درزگیر نمای سنگی به علت راحتی و سادگی بسیار گسترده است. در اکثر نقاط دنیا از موادی برای ضد آب نمودن نمای ساختمان استفاده می شود که قطر ذرات آن بیشتر از صد نانومتر است.

بزرگی این ذرات مانع از نفوذ آنها در داخل منافذ مصالح ساختمانی به ویژه سنگ ها می شود.

عدم نفوذ درست در داخل مصالح باعث می شود که تنها لایه ای ایجاد شود که سطح را می پوشاند و مانع جذب آب می شود. این لایه ها پلیمری هستند و عموما آب گریز می باشند.

این پوشش ها را باید به طور متناوب مورد استفاده قرار داد. زیرا در صورت آسیب دیدگی آب به داخل آن نفوذ می کند.

توانایی مقاوم بودن این پوشش نیز در برابر اشعه فرابنفش در صورت آسیب دیدگی از بین می رود.
این پوشش دارای نقاط ضعفی است. احتمال ترک خوردگی در برابر اشعه فرابنفش  باعث از بین رفتن آب گریزی آن شده و ضد آب سازی آن نیز از بین می رود.

نفوذ کننده ها

این نفوذ کننده ها پایه ای حلال دارند و ذرات آن از 6 نانومتر کوچکتر است. برای همین در بین منافذ مصالح ساختمانی نفوذ کرده و آب بندی نمای سنگی به درستی انجام می شود.
نفوذ کننده ها بر دو نوع واکنشی و غیر واکنشی تقسیم بندی می شوند.

نفوذ کننده های واکنشی

این نوع از مواد در درزبندی نمای سنگی بسیار مناسب است. با سطح زیرین نما واکنش شیمیایی ایجاد کرده و برای آن یک سطح آب گریز مولکولی ایجاد می کند. این سطح  3 تا 5 میلیمتر در داخل سطح زیرین نفوذ کرده و برای همین محافظی که این نوع مواد ایجاد می کنند بسیار طولانی مدت است. این نوع ماده ها در برابر اشعه فرابنفش خورشید و فرساینده های طبیعی بسیار مقاوم تر هستند.

 

نفوذ کننده های غیر واکنشی

این نوع مواد که روغن ها و دیگر مواد آب گریز  با چسبندگی بسیار کم هستند. این مواد فقط حفرات و سوراخ های لایه های زیرین را پر می کنند و ایزولاسیون انجام می دهند.

مزیت این مواد در این است که تجزیه پذیر هستند و در طبیعت به سرعت تجزیه می شوند. درزگیری نمای سنگی با این مواد فقط به مدت یک سال دوام دارد.

زیرا پس از این مدت آب گریزی خود را از دست داده و در سطح مصالح ایجاد قارچ و کپک می کند. از این نظر استفاده از این مواد برای طبیعت و محیط زیست بسیار خطر آفرین می باشد. همچنین استفاده از آن در آب بندی نمای سنگی به علت کم بودن زمان و صرف هزینه مجدد اصلا مقرون به صرفه نیست.

 

استفاده از چسب سوباش ترکیه

این نوع چسب نیز به علت خاصیت نانو ذراتی که دارا می باشد. به راحتی در بندکشی نمای سنگی مورد استفاده قرار می گیرد.با ترکیب این چسب با مواد دیگر و کاربرد راحت آن با قلم مو به سادگی می توان سطح مورد نظر را آب بندی نمود.
البته قابل ذکر است که استفاده از این نوع چسب بیشتر در داخل ساختمان و سرویس های بهداشتی است. اما در بعضی از موارد هم می توان از آن برای آب بندی نمای سنگی ساختمان نیز استفاده نمود.
استفاده از چسب سوباش ترکیه نانو بیشتر برای سنگ های تراورتن کاربرد دارد. قابلیت نفوذ رطوبت در این نوع سنگ بسیار بالا است. برای همین لازم است که نمای ساختمان هایی که با این نوع سنگ پوشیده شده است نسبت به نفوذ رطوبت عایق شود. در غیر این صورت با امکان بارش سنگ ها لق شده و همگی آن ها دچار ریزش می شوند.

اب بندی سنگ نما با طناب
اب بندی سنگ نما با طناب

عایق کاری نما در شمال

اب بندی نما در چالوس و نوشهر

اب بندی نما در رشت و گیلان

عایق کاری نما در مازندران

اب بندی نما در مازندران

عایق کاری نما در رشت

اب بندی نما با سیمانکاری دیوار

بعضی از دیوارها که سفالی هستند نیاز دارند تا یک روکش سیمانی روی انها زده شود تا جلوی نفوذ اب گرفته شود.

این نوع سیمانکاری ها که برای بستن راه نفوذ اب روی دیوارهای سفالی و بلوکی زده میشود را نیز اب بندی گفته میشود که هم جذب اب متوقف میشود و هم دیوار محکم سازی میگردد.

اب بندی دیوار سفالی توسط سیمان
اب بندی دیوار سفالی و اجری با سیمان و مواد عایق

یک فکر در مورد “اب بندی نما از جنس سنگ وسرامیک و سیمان با طناب یا بدون داربست در تهران و کرج شمال

  1. سیامک

    سلام..ببخشید برای اب بندی کردن سنگ از چه عایقی استفاده کنم که توی باران و افتاب پوسته نزنه؟

  2. رضا سعادت

    اببندی نما رو توی بعضی نماها دیدم که رنگ ساختمان رو تغییر داده
    بنظرم باید یه موادی رو ساختمان زده بشه که بیرنگ باشه تاظاهر بهم نریزه
    این موادها خارجی هستند و خیلی مناسب برای دیوارهای سنگی هستند

    1. modir

      به دلیل اینکه چسب های بی کیفیتی توی بازار هستش مردم به این کار امیدی ندارند و همیشه میگویند که مجدد اب به ساختمان نفوذ خواهد کرد. اما تجربه چند ساله شرکت ما روی نمای ساختمان اینو نشون داده که استفاده از مواد بسیار مهم هستش و 90 درصد قضیه اب بندی رو شکل میده.
      مواد کریستالی که شرکت میهن راپل روی ساختمان میزنه غیر ممکن است که اب نفوذ کنه و ما این مار رو ضمانت میکنیم.

  3. رضا جانی

    اب بندی نما اصلا روی سیمان تاثیر نداره. ما یه دیوار سیمانی داریم ده بار اب بندی کردیم و هیچ تاثیری نداشته و من نمیدونم چرا این همه هزینه کردیم و ده بار عایق زدیم ولی یک ذره هم تاثیر نداشته. نمی دونم دلیلش چیه.
    اگر میتونید ترخدا کمک کنید تا سیمان نمارو ضد ابش کنیم. تشکر.

    1. modir

      خب اب بندی نمای ساختمان ان هم سیمانی روش و مرحله هایی داره که فکر کنم اون عایق کارها رعایت نکردن. برای اب بندی دیوار سیمانی اول باید ترک ها رو با چسب های سفت و ژله ای پوشش بدهید و بعد از ان با یک مواد خالص کل دیوار سیمانی را پوشش بدهید. برای جزییات کار لطفا تماس بگیرید تا توضیح تکمیلی داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09125846430