بستن

عايق كاري نما در ماهدشت و صفادشت-اب بندي نماي ساختمان در ماهدشت و صفادشت

چگونگی آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت

یکی از مهم ترین نقاط هر ساختمانی نمای آن می باشد که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، به همین دلیل باید ظاهری آراسته و محکم داشته باشد و مصالح به کار رفته در آن عمر و دوام خوبی داشته باشند و از نم و رطوبت روز های بارانی در امان باشند، به همین دلیل ما در این مقاله به عملیات آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت می پردازیم.
آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت به دلیل روکار بودن آن بسیار حائز اهمیت است و باید مراقب بود که به نمای ساختمان و زیبایی آن خدشه ای وارد نشود، به همین دلیل این کار را باید به افراد متبحر سپرد تا از کیفیت آن مطمئن باشیم.

آب بندی و عایق کاری نما در ماهدشت و صفادشت توسط افراد و پیمانکاران حرفه ای و با تجربه انجام می شود، آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت ساختمانی سبب می شود که نمای ساختمان در اثر نفوذ آب رنگ خود را از دست ندهد و به دیوارها آسیبی وارد نیاید و در طول زمان استحکام نمای ساختمان و دیگر وسایلی که به آن متصل می باشد از بین نرود.
عموما برای حفظ نماهای مختلف شیشه ای، کامپوزیتی، سیمانی، آجری و سنگی از نم و رطوبت از روش های مطمئنی مانند آب بندی، ضد آب سازی، عایق کاری، درزگیری و بندکشی استفاده می شود.

 

مواد استفاده شده در آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت

برای آب بندی و عایق کاری نماهای ساختمانی اصولا از انواع چسب ها استفاده می شود که چسب پلی یورتان و سیلیکون از مهم ترین آنها است که به خوبی عمل می کنند.
این چسب ها مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و نم باران به خصوص باران های اسیدی ( شهرهای بزرگ با هوای آلوده دارای باران های اسیدی می باشند) دارند و در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز استحکام و طول عمر بیشتری دارند.
نباید فراموش کرد که این کار را باید با حوصله در نماهای مختلف انجام داد تا چسب در نقاط مورد نظر قرار گیرد و به روی دیگر بخش های نما نفوذ نکند و نچسبد چون پاک کردنش سخت است.
همچنین باید قبل از آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت ابتدا درزها و سوراخ ها را به خوبی از مصالح، گرد و غبار و سنگریزه ها پاک کرد و سپس اقدام به آب بندی نما و استفاده از چسب کرد.
مزایای چسب های به کار رفته در آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت
چسب پلی یورتان یکی از مهم ترین چسب های استفاده شده در آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت است زیرا جدا از مقاومت و استحکام بالای این چسب، به خوبی می توان آن را رنگ کرد و سمباده کشید.
چسب های سیلیکونی هم که عموما برای آب بندی نماهای سرامیکی و شیشه ای استفاده می شوند، می توانند در مقابل انواع فشارها مقاومت کنند، این چسب ها بسیار انعطاف پذیر هستند و به اشکال مختلف در می آیند.
چسب اکریلیک هم نوعی دیگر از چسب های آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت می باشد که البته بهتر است بیشتر برای درزبندی چارچوب های درب و پنجره مورد استفاده قرار گیرد.
این چسب ها نیز انعطاف پذیر، مستحکم و مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید هستند و در ضمن بی بو می باشند و خیلی سریع خشک می شوند.

مطلب پیشنهادی ما  مرمت سنگ نمای ساختمان - خدمات ترمیم سنگ ریخته شده نما در تهران و کرج

ضد آب سازی نما در ماهدشت و صفادشت

رفع نم و رطوبت نما در ماهدشت و صفادشت یکی از کار های ضروری است که عموما اکثر مردم بعد از اتمام کار نمای ساختمان به منظور آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت آن را انجام می دهند تا ساختمان و نمای آن طول عمر بالاتری داشته باشد.
ضد آب سازی نما نیز یکی دیگر از روش های آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت می باشد، در این روش از علم و تکنولوژی روز بهره زیادی برده شده است.
کارشناسان، ضد آب سازی نما را بعد از اتمام کار نمای ساختمان به منظور آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت انجام می دهند، در این روش ابتدا به خوبی نمای ساختمان تمیز و یک دست می شود و از گرد و غبار ها و مصالح اضافی پاک می شود.
سپس برای ضد آب بندی نما با استفاده از یک پوشش نانو روی نمای ساختمان را می پوشانند تا دیگر آب و گرد و غبار به داخل نمای ساختمان نفوذ نکند و نمای ساختمان بتواند در بدترین شرایط آب و هوایی برای حداقل پنج سال عمر کند و هیچ گونه مشکل و آسیبی نداشته باشد.
این پوشش مانند یک شیشه شفاف نمای ساختمان را می پوشاند، با استفاده از این روش حتی می توان در فصل های سرد سال به مصرف کمتر انرژی امیدوار بود و زیاد سرما به داخل ساختمان نفوذ نکند و گرمایی خارج نشود.

درزگیری و بندکشی سنگ نما در ماهدشت و صفادشت

درزگیری و بندکشی نما نیز به منظور آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت انجام می شود که عملیاتی روکار است و باید توسط مواد و ترکیبات بسیار مناسبی در نمای ساختمان ها انجام شود، این عملیات از نفوذ آب، رطوبت و هوا به میان دیوارها و مصالح ساختمانی که برای نمای ساختمان استفاده شده است جلوگیری می کند.
برای بندکشی نما که به منظور آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت انجام می شود باید ابتدا مقدماتی را بر روی نمای ساختمان انجام داد، قبل از اقدام به تهیه ملات و بندکشی باید ابتدا عملیات زیرسازی نما را انجام داد به طوری که باید فواصل بین آجرها و سنگ های نماهای سنگی و آجری را به خوبی خالی کرد و آنها را مرطوب کرد تا خاصیت چسبندگی ملات بندکشی در آنها اضافه شود.
البته قابل ذکر است که عمق این شیارها باید در نماهای سنگی مقداری از نماهای آجری بیشتر باشد تا ملات به خوبی در آن جای گیرد و ریزش نکند.
باید از موادی استفاده کرد که استحکام و تراکم لازم را داشته باشند و به خوبی منبسط و منقبض شوند و فضای خالی بین نماهای مختلف سنگی و آجری را پر کنند و دیگر آب و گرد و غبار به داخل نما و در نتیجه دیوارها نفوذ نکند.
ملات بندکشی نما و آب بندی نما در ماهدشت و صفادشت باید شامل ریز دانه هایی باشد که بتواند به خوبی تمامی پشت نماهای آجری و سنگی را به نقاط بندکشی شده متصل کند و دیگر خاصیت درز و مویی مانندی در میان آنها به وجود نیاید تا در مرور زمان آب به داخل بنا و دیوارها نفوذ نکند.

مطلب پیشنهادی ما  نقاشی نما و رنگ امیزی نمای ساختمان در مازندران(شمال)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09125846430